tisdag 1 april 2008

Vårsolig tisdag :-)

Lillgummis och jag skulle varit och fikat här ute i byn idag, men det blev ändrat då de hade blivit förkylda. Så snabb omställning blev det och lillgummis och mamma packade in sig i bilen och åkte till öppna. Så länge blev vi inte där sen tyvärr då lillgummis blev trött ganska snart. Så när vi kom hem igen packade vi oss ut med vagnen och begav oss ut i det härliga soliga vädret. Gummis skrek för fulla muggar första två minuterna sen sov hon så skönt skönt...

Det är inte mycket vi gjort i trädgården men vi odlar gult iallafall...
Sugna på grillat? Kom hit och snickra så bjuder vi på grillat och öl

Från andra sidan rälsen
Snutta sov så gott i vårsolen sen i hela två timmar så mamma passade på att rensa lite sten i trädgården och plocka fram lite utemöbler och pyssla. Öm i handflatorna blir man av den där stenkrattan kan jag intyga.

De vackra blå


Såhär glad blir man när man fått mamma att förstå att man vill gå in igen efter tuppluren..
Så nu sover lillgummis snart, fast det är heeeelt ljust ute fortfarande, har inte riktigt vant mig vid ljuset än, men det är ju helt helt underbart. Själv ska mamma mysa med gott thé i soffan en stund.





1 kommentar:

familjen sa...

Hej! Jag köpte en mössa på REA´N på villervallas hemsida. Tanken var att det skulle va en present till en kompis barn, så jag beställde strl 2-3 år, men när den kom så var den liten & V fick behålla den själv. Ringde Villervalla & frågade & dom sa att den kollektionen var liten i strl. Men att det funkar med strl 1-2 år för bebisarna. V har 44 cm i huvudmått så hon är inte bighead heller. testa! kram