tisdag 19 februari 2008

Stammisarna har vart på bvc igen....

Tjenare!!

Igår var det dags för babysim igen. Som vanligt få som var där, kommer bli stor kontrast till nästa omgång då vi ska gå på söndagar. Det är stooor skillnad på antalet folk på badet..
Vi fick iallafall dyka från trappan, det gick super :-). Lovisa blir mer och mer säker på dyken, det är jätteskoj och se, inga fler kallsupar nu inte. Gårdagskvällen fick hon spendera med pappa på pappagruppen medan mamma lyxade till det med middag på stan med ett par kära vänner.


När mamma kom hem dock var lillgummis på överhungrig och övertrött, hon var totalt förstörd! Sådär så det känns som om hjärtat ska gå i tusen bitar... Men tillslut lugnade hon sig och fick i sig lite käk och somnade gott.





Dock har hon för andra gången nu sen födseln fått för sig att hon ska ha mat mitt i natten. halv tre i natt var det dags. Hon vaar inte nöjd förrän hon fått sig lite mat och sov sen gott. Dagen har dock varit sådär idag, det har inte riktigt varit bra för stumpa. Dessutom tror jag hon börjar bli lite kinkig på dem runt omkring, hon reagerar mer och mer på vilka det är som pratar med henne.


Halv två var det dags att träffa doktorn på bvc. Både hon, jag och bvcsköterskan kliade oss ikapp i huvudet. L är jätteröd och prickig fortfarande trots nutra i två veckor nu.. Hon planar mer och mer på kurvorna också. Iallafall, en remiss till barn för utredning är skickad nu, vi får ge mjölkfri gröt o smakisar med extra fett i och nu på eftermiddagen har jag roat mig med att tvätta hennes kläder i nytt tvättmedel... :-/.


Efter bvc blev hon övertrött och överhungrig igen så de fick bli lite mat i väntrummet och sen sov hon gott på vägen hem... Mammas snygging på väg till bvc!


Lillgummis har provat nya stolen idag igen... Hon sitter riktigt bra i den faktiskt, bättre än jag kunde tro utan dyna. MEN imorgon ska faster Malin gå in på en affär i storstaden och shoppa en snygg dyna till stolen. Inte den bruna som jag tänkt utan det blir en turkos polka! Kommer bli görsnyggt ju!








1 kommentar:

Mulin sa...

Men vilken snäll faster Lovisa har=)