måndag 8 juni 2009

Godkänd..

Var på efterkontroll idag. Något mamma sett fram emot då hon varit lite nyfiken på förlossningsjornalen. Dock innebär ju en efterkontroll mindre trevliga saker också men jag överlevde även dem till slut. Till och med blodvärdet var godkänt, finfina 128 nu mot mitt taskiga 75 för en månad sedan...

Nu har man lite mer koll iallafall, enligt journalen såg det ut såhär den 1 maj i år..

Värkstart:02.00 oregelbundet
inskrivning 07.56 då dilaterad 7 cm och utplånad tapp.. Normala fosterljud på 130 s/min
08.15: Vag us. Dilaterad 8-9 cm och vattnet tas. Vattnet är mekoniumfärgat och skalpelektroder kopplas.
08.30: Dålig registrering av fosterljud, doktor kommer och ul utförs. Byter elektroder tre gånger.
09.01 Krystvärkar
10.00 Får eda. Ffd huvud vid spinae, går ej framåt vid krystning.
12.30 Ffd mot bäckenbotten. Aktiv krystning
13.04 Pojke. Skriker efter stimulering

Inte pjåkigt, om mna räknar bort de där döda timmarna med eda, annars hade jag dock inte stått ut med krystvärkarna dessa fyra timmar. Kommer dock inte upp på bb förrän vid 19tiden sen, då jag frossar och har feber och pga min blödning på lite mer än 1000 ml.

Men men, mörbultad blev man men en familjemedlem rikare..


Inga kommentarer: