måndag 27 april 2009

BF+8

Idag är det den dagen i förhållande till bf som Lovisa kom till världen.... i och för sig var det nog tidigare än vad hon egentligen hade planerat själv. Idag är alltså den dagen som jag absolut inte trodde vi skulle uppleva då jag hela tiden satsat på att inte gå över lika länge som med gummis. Dock verkar ju inte denna bebis heller riktigt veta hur man gör för att hitta vägen ut..

Mamma och pappa trodde verkligen vi skulle vara fyra innan helgen var slut då det började så lovande men tji fick vi. Nu ställer vi in oss på en majbebis istället. Besök hos barnmorskan idag för sista gången.
SF: 35 i v 41+0
Fosterljud: 140
Bltr: 135/85

Barnmorskan har nu tippat på att det blir en flicka som kommer vara i Gummis storlek när det väl sent omsider behagar titta ut...

Men men egentligen är det väl bara att njuta nu när mamma fått order om att ta igen sig lite , solen skiner, fåglarna sjunger och björken håller på att slå ut. Underbart... Om det inte vore för en total vildbatting vi fått här hemma. Antingen är det någon som matar henne med uppåttjack på nätterna eller så spirar det vårkänslor. Gummis är sjövild, upp och ner och fram och tillbaka. Oftast på ett strålande humör som tur är... men herregud vart får de all energi ifrån???

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh!!!

Det här är det enda jag kollar på internet nu för tiden...
Jag hade hoppasts att h*n skulle tittat ut nu så vi fick se den i helgen men så blir det ju inte dårå...

Hoppas du inte känner dig alltför "klumpig" nu, jag vet att jag kände mig som en riktig flodko på slutet, och då gick jag bara över fyra dagar.

/Cillan